.

آپلود عکس
ارتباط با مدیریت سایت
هر شب می توانید از ساعت 11 تا 12 شب سوالات خود را بپرسید
عضویت در خبرنامه ی سایت





Powered by WebGozar

آمار بازدید سایت
ما را دنبال کنید
هم کلاسی ها
نظر سنجی سایت
دوستان ما
هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها
Contact us
آپلود عکس
   

دانلود رایگان آزمون های آزمایشی

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ب.ظ

به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

با سلام خدمت شما دانش آموزان عزیز .........

با توجه به نزدیک بودن بزرگترین آزمون علمی کشور یعنی کنکور سراسری ، جناب آقای جوادی در رابطه با درس زیست شناسی به شما توصیه می کنند سوالات زیست شناسی آزمون های آزمایشی قلم چی ، سنجش ، گاج و گزینه دو را تهیه کرده و تست هایشان را تمرین کنید . خیلی از دانش آموزان سوال می پرسند که سوالات زیست شناسی کدام آزمون آزمایشی نزدیک به کنکور است و استاندارد می باشد ؟ 

پاسخ جناب آقای جوادی : 

در رابطه با این موضوع که کدام آزمون آزمایشی استاندارد می باشد نمی توان نظر قطعی داد چرا که تمامی آزمون های آزمایشی دارای نقص می باشند اما به صورت خلاصه ویژگی های آزمون های آزمایشی را باز گو می کنم :

قلم چی :

تست های طرح شده در درس زیست شناسی آزمون های قلم چی به دلایل مختلفی استاندارد نمی باشداما به هر حال نکته های بسیار ارزشمندی طرح می شوند . دلایل غیر استاندارد بودن :

الف ) عدم تعادل در تیپ بندی سوالات : در این موسسه متاسفانه تیپ بندی سوالات بر اساس کنکور سراسری نمی باشد و رعایت نمی شود به همین منظور از حالت استاندارد خارج می شود . برای مثال تست هایی اخیرا در کنکور سراسری سر و کله شان پیدا شده است تحت عنوان تست های شمارشی که یکی از وقت گیرترین تست های کنکور سراسری می باشد . به طور معمول 2 الی 5 تست (در بد ترین حالت) از تیپ شمارشی طرح می شود اما متاسفانه در آزمون های آزمایشی این رقم بسیار بالا می باشد حتی در برخی از آزمون ها تا 10 تست شمارشی مطرح شده است !! این موضوع باعث خستگی و کلافگی داوطلب می شود در نتیجه نه تنها به درس زیست شناسی فرد در آزمون ضربه می زند بلکه انرژی او را برای پاسخ دهی درس های بعدی (شیمی و فیزیک) می گیرد و این دروس را هم به صورت مطلوب نمی تواند پاسخ بدهد .

ب) عدم تعادل گزینه ها : چهار چوب طراحی یک تست استاندارد به این صورت است که بایستی 1 گزینه به راحتی حذف شود . 1 گزینه ی دیگر هم در حد متوسط باشد و 2 گزینه هم سخت باشند و داوطلب بین این 2 گزینه به چالش کشیده شود . متاسفانه در آزمون های قلم چی در درس زیست شناسی هر 4 گزینه به صورت کاملا سخت طراحی می شوند و این عدم توازن در گزینه ها یکی دیگر از دلایل غیر استاندارد بودن آزمون های زیست شناسی این موسسه می باشد . از طرفی در سوالات کنکور سراسری حدود چند تست (بین 5 الی 7) طرح می شوند که هدف طراح بیشتر مچ گیری می باشد تا سنجش علمی !! یعنی جمله ای می دهد که داوطلب تصور می کند عین جمله ی کتاب است در صورتی که یک فعل جا انداخته شده است !! و گزینه اشتباه می باشد . در آزمون های قلم چی به وفور این سوالات را مشاهده می کنیم . بهتر است اینطور بگویم که تقریبا در تمامی سوالات زیست شناسی قلم چی در گزینه ها این موضوع را مشاهده می کنیم . با این حساب باز داوطلب به صورت واقعی سنجیده نمی شود .

ج) طرح تست های فضایی !! : همانطور که می دانید در آزمون های آزمایشی قلم چی در تمامی دورس ( از جمله زیست شناسی) سوالاتی که طرح می شود توسط یک فرد نیست بلکه مجموعی از اساتید می باشد . متاسفانه گزینش سوالات به خوبی انجام نمی شود و سوالاتی طرح می شود که از نظر علمی کاملا غلط می باشند و حتی ساخته و پرداخته ی ذهن دبیری است که آن تست را طرح کرده است . 

دقت داشته باشید که نگفتیم همه ی سوالات !! بلکه چند سوال منظورمان بود . در آزمون های آزمایشی قلم چی در درس زیست شناسی تست های بسیار پر بار و خوبی هم طرح می شود که ستودنی است . 

توصیه ی آقای جوادی به شما دانش آموزان :

سوالات آزمون های آزمایشی را قلم چی را تهیه کنید و تست ها را تمرین کنید . نکته هایی را که می آموزید در کتاب خود یادداشت کنید . همچنین تک تک سوالات و گزینه ها را بررسی کنید تا بتوانید حیله ای که مد نظر طراح بوده تا شما را گمراه کند و به عبارتی مچ شما را بگیرد ، پیدا کنید . با این کار دقت شما بسیار افزایش می یابد . اما این را به خاطر بسپارید که این آزمون ها سنجش خوبی برای دانش شما نخواهد بود .

سایر آزمون های آزمایشی در روزهای آینده بررسی خواهند شد .

موفق باشید / رضا محجوب 

جهت مشاهده ی سوالات آزمون آزمایشی قلم چی بر روی آزمون مورد نظر کلیک کنید .

دقت داشته باشید که برای مشاهده ی سوالات زیست شناسی از شماره ی 30 به بعد کلیک کنید و سوالات را مشاهده کنید .

آزمون 7 فروردین 1393

93304407760536703069.gif     93304407760536703069.gif     93304407760536703069.gif

نظرات  (۱۱)

سلام
 ببخشید میشه در مورد ویژگی های کتابتون توضیح بدین(فاگوزیست)
ممنون...
پاسخ:
سلام اگر روی آرشیو مطالب کلیک کنید می تونید به پست مربوط به توضیحات فاوزیست برید و اونجا کاملن توضیحات داده شده. به هر حالا چند روز دیه توضیبحات کامل و جامعی در مورد کارمون خواهیم داد.
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۰۲ رضا میرافضلی
سلام خسته نباشید.اوندفعه سوالمو جواب ندادید لطفا ایندفعه جواب بدید.
1- آزمون گاج جوابشو نمیذارید؟
2- چرا قلم چی 10 مرداد رو نذاشتید؟
3-از مهر  امکانش هست قلمچی بقیه درسها{علاوه بر زیست}رو بذارید؟
ازتون خواهش میکنم بقیه درسها رو هم بذارید چون شما که به سوالها دسترسی دارید و براتون فرقی نمیکنه. ضمنا من فاگوزیستی ام
پاسخ:
10 مرداد رو فراموش کردیم. جوابش رو هم می زاریم. بله همه ی دروسش رو می زاریم حتی گزینه دو و سنجش

سلام ببخشید

کتاب های دیگه فاگوزیست به غیر از سوم کی چاپ میشن؟

پاسخ:
لطفا پست مربوط به فاگوزیست رو بخونید
سلام استاد،خواهشاًًٌٌٍ بفرمایین کدام موسسه آزمونهای استاندارد تری دارد،به نظرم اگه راهنمایی کنین بچه ها رو،اجر معنوی و دعای دوستان نصیب شما خواهد شد.....با احترام شایسته
پاسخ:
با سلام جناب از نظر بنده آزمون های آزمایشی گاج در مورد زیست شناسی بسیار نزدیک به کنکور می باشد و کاملا استاندارد است . قلم چی سوالات و نکته های خوبی در ازمون ها استفاده می کند اما به دلیل عدم رعایت تیپ بندی سوالات و گزینه ها ، کاملا غیراستاندارد می باشد . به نظر بنده یا آزمون های گزینه 2 و یا گاج را انتخاب کنید و در عین حال از آزمون های قلم چی بهره ببرید (با تهیه ی دفترچه ی سوال) . در مورد آزمون های سنجش هم حتما 4 ازمون آخر که جامع می باشند را شرکت کنید موفق باشید
سلام استاد تو رو خدا موبایلتون رو جواب بدین .
پاسخ:
سلام تماس بگیرید . لطفا بعد از ظهر ها تماس بگیرید .
man aslan azmonaye ghalam chi baram mohem nist mikham too konkor natije begiram merc lotf kardin.
جدا راست میگن کسی کتابای قلمچی رو بخونه راحت تراز بالا میاره تو قلمچی ؟؟؟؟؟؟؟ آخه پسر خاله من کتابای قلمچی رو کار میکنه ترازش خیلی بالاتر از من میاد در حالیکه من خیلی اوضام خوب نبود تو قلمچی . واقعا یعنی اینقدر تکراری میدن ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بله خیلی از گزینه ها و سوالات مطرح شده تکراری هستش ولی به هر حال نکته های ارزنده ای ارائه میشه .
یعنی آدمایی که آزمونای قلم چی و بالا میزنن خیلی خوبن؟من به شخصه آزمونای زیست قلم چی و خوب نمی زنم خیلی نا امیدم
پاسخ:
اون افراد قوی هستن اما بیشترشون چند سال هستش که در آزمون های آزمایشی قلم چی شرکت می کنن و بیشتر سوالات زیست شناسی قلم چی تکراری هستش . یعنی سوالات و نکته های سال های قبل در آزمون امسال تکرار میشه . از طرفی کتاب آبی قلم چی رو شما بخونی و تستاشو بزنی حداقل 60 درصد می زنی چون از این کتاب هم از تستهاش عینن میاد تو آزمون .
مرسییییییی
۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۱۵ از هر چی دختره متنفرم. عشق فقط خدا
سلام . مگه لقاح تو پلاتی پوس داخلی نیست؟ تو بعضی جاها به خاطر شکل تخم گذار نوشته لقاح داخلی یا خارجی!!!!! آخه مگه پلاتی پوس آبزیه یا ماهیه یام دوزسته!
پاسخ:
نه پلاتی پوس لقاحش داخلی هستش . تخم گذار ها 2 جورن : اونایی که لقاح داخلی دارن مثل پلاتی پوس ، اونایی که لقاح خارجی دارن مثل ماهی
متشکر از توضیحات و سوالات.