.

آپلود عکس
ارتباط با مدیریت سایت
هر شب می توانید از ساعت 11 تا 12 شب سوالات خود را بپرسید
عضویت در خبرنامه ی سایت





Powered by WebGozar

آمار بازدید سایت
ما را دنبال کنید
هم کلاسی ها
نظر سنجی سایت
دوستان ما
هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها هم کلاسی ها
Contact us
آپلود عکس
   

فـــــــــــــــــــــــــاگوزیست !!

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۰ ب.ظ

با مجموعه کتابهای فـــــــــــــــــــاگوزیست......

زیـــــــــــــــــست خوار شوید....

جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه ی مطلب رجوع کنید...


با سلام خدمت شما دانش اموزان عزیز و گرامی . همونطور که مستحضر هستید جزوات جناب آقای جوادی که با استقبال فراوانی روبرو شده بود به صورت کتاب با عنوان « فاگوزیست » از تیرماه قابل تهیه می باشد . در مورد کتاب  سوالات فراوانی که دانش آموزان داشتند لازم می دانیم توضیحاتی جامع را ارائه بدهیم .

سوال اول : فرق کتاب با جزوات آقای جوادی چیه ؟

اگه بخوایم خیلی خلاصه براتون بگیم به این صورت میشه که کتاب = جزوات + 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر !!

سبک نگارش توی کتاب به صورت همون سبکی هستش که در جزوات بکار گرفته شده . در جزوات یک سری اشکالات تایپی و گاها علمی وجود داشت که این اشکالات به صورت کامل توسط دبیران با تجربه و دانش آموزان قوی سرتاسر کشور رفع شد و در کتاب هیچ مشکل تایپی وجود ندارد . از طرفی در کتاب نکاتی وجود داره که در جزوات وجود نداشت و اینها در واقع جزء نکات فوق حرفه ای هستند .

سوال دوم : آیا کتاب هم مثل جزوات شکل های خوب داره ؟

بله همان شکل هایی که در جزوات بکار گرفته شده در کتاب هم به همان شکل استفاده شده اند علاوه بر این ها شکل های بیشتر و بهتری هم اضافه شده که در درک مطالب مهم بسیار کمک کننده هستش .

سوال سوم : آیا کتاب هم مثل جزوات پر از نکته های ترکیبی هستش ؟

بله همانطور که در پاسخ به سوال اول گفته شد ، کتاب همان جزوات می باشد (با همان نکات ترکیبی و مفهومی) و حتی در بیشتر فصل ها حدود 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر دارد .

سوال چهارم : با توجه به اینکه تاکید میشه در زیست شناسی باید به جملات کتاب درسی خیلی اهمیت داده بشه ، شما به این موضوع توجه کردید ؟

بله کاملا ، زمانی که این کتاب به صورت جزوه ارائه می شد به گفته ی دانش آموزان این جزوه برخلاف سایر جزوات  و کتابها به متن کتاب درسی اهمیت ویژه ای داده است اما باز جای مانور دارد . بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم که در کتاب بیشتر از قبل به متن کتاب درسی توجه کنیم . نتیجه اینکه کاملا جملات مهم و کلیدی کتاب درسی را مورد هدف قرار داده و نکات آنها و مفهومشان را بیان کردیم و برای اینکه دانش آموز سردرگم نشود عین جملات کلیدی را آورده ایم .

سوال پنجم : آیا توی این به قیدها توجه شده ؟

بله ، یکی از کارهای جالبی که در این کتاب انجام شده این هستش که قیدها رو بررسی کردیم و برای اینکه در ذهن دانش آموز بهتر بمونه و تثبیت بشه ، قیدها رو پر رنگ (بولد) کردیم که این موضوع باعث ماندگاری بهتر مطلب در ذهن داوطلب میشه . از طرفی تا جایی که امکان داشته توضیح دادیم که چرا می گوییم برخی از !! و نمی گویم همه !! یعنی مثالهایی آورده ایم که باعث می شود حتی الامکان دانش آموز قیدهای مفهومی را حفظ نکند .

یکی از ویژگی های متمایز این کتاب این هستش که ما اومدیم کلمات مهم و کلیدی رو بولد کردیم تا اهمیت ش رو نشون بدیم . این کار مثل این می مونه که یک دبیر بخواد سر کلاس به بچه ها کلمات و جملات کلیدی رو بگه تا دورش خط بکشن . ما جمالات و کلماتی رو بولد کردیم که خیلی امان داره مورد هدف طراح قرار بگیره . این موضوع باعث کاهش تقریبا 100% بی دقتی دانش آموز در سرجلسات امتحان میشه .

سوال ششم : چرا حجم کتاب انقد زیاده !!؟؟؟

ببینید دوستان ، ما خیلی راحت می تونستیم مثل خیلی کتابای دیگه بیایم و عین متن کتاب درسی رو کپی پیست کنیم داخل کتاب و یه توضیح کوچولو و بعدش نکات ترکیبی رو بیاریم اما این کار به نظر بنده هیچ کمکی به دانش آموز نمی کنه و دانش آموز مثل یک طوطی باید بشینه اینارو حفظ کنه . همونطور که می دونید سوالات زیست شناسی کاملا ترکیبی شده و به قول بنده فراکتابی شده !! فراکتابی با خارج کتاب فرق داره !! دانش آموز باید مطلب رو اول از همه خوب بفهمه !! بعدش این مطلب رو به مطالب دیگه لینک بده !! ترکیب کنه و در اگه امکانش بود تعمیم بده !! و آخر از همه در صورت وجود مقایسه اونها رو با هم مقایسه کنه . اینی که گفته شد دقیقا تیپ سوالاتی هستش که در کنکور سراسری اخیرا طرح میشه . دانش آموز باید ماهیگیری رو یاد بگیره نه اینکه منتظر این باشه که ماهی رو درسته بیارن بدن بهش . ما هم همین کار رو کردیم یعنی سعی کردیم به دانش اموز مهارت ماهی گیری رو یاد بدیم . مطلب رو خوب توضیح دادیم با بیان کاملا ساده که حتی یه دانش آموز رشته ی انسانی هم می تونه مطلب رو درک کنه . اما برای اینکه در حق کتاب درسی اجحاف نشه اون کلمات و جملات کتاب درسی رو می تونه مورد هدف طراح قرار بگیره رو آوردیم و مشخصش کردیم در عین حال به صورت کامل توضیحشم دادیم . شک نکنید که با خوندن این کتاب یک دانش آموز خیلی راحت می تونه حتی تدریس کنه !!

سوال هفتم : این کتاب فقط آموزش هستش یا تست هم داره ؟

باید خدمتتون عرض کنم که این کتاب در ابتدا به صورت آموزش به همراه تست (حدود 3000 تا) بود و قرار بود که بره زیرچاپ اما به دلیل افزایش بیش از حد حجم کتاب(حدود 660 صفحه شده بود چون تست هایی که طرح شده بودن اکثرا چند گزینه ای بودن و حجم زیادی از صفحات رو اشغال می کردن ) و بالا بودن هزینه های چاپ(این کتاب با هزینه های شخصی جناب آقای جوادی چاپ شده) تصمیم گرفتیم که بخش مربوط به سوالات رو از کتاب حذف کنیم تا حجم کتاب رو کاهش بدیم و از طرفی دستمون بازتر شد تا یک سری نکات بیشتر و ترکیبی تر رو به درسنامه ها اضافه کنیم . همینطور جداول مقایسه ای مهم رو برای هر فصل قرار بدیم .

سوال هشتم : آیا نیاز هستش که کتاب درسی رو بخونیم ؟

نخیر نیست اما توصیه ی من به شما اینه که با کتاب درسی انس بگیرید و حتما بخونید !! چرا که بهترین منبع برای زیست شناسی ، کتاب درسی هستش . طراح کنکور از کتاب درسی شما سوال طرح می کنه نه از کتاب ما !! و نه از هیچ کتاب دیگه ای !! 

در چند سالی که تدرس کردم به یک نتیجه ای رسیدم که با انجام این روش دانش آموز می تواند بهترین نتیجه را کسب کند :

اینکه شما در ابتدای کار کتاب درسی رو مطالع کنید . با این کار شما یکسری مطالب رو یاد می گیرید و در عین حال یکسری ابهامت و نامفهومی ها براتون پیش می یاد و در ذهن شما سوالاتی پدید می یاد . بعد از این کار برید سر وقت کتاب کمک آموزشی تون . با خوندن منبع کمک آموزشی فرایند یادگیری تون تا حد زیادی کامل میشه و به سوالاتی که در ذهنتون بوجود اوده پاسخ داده میشه . نکات ترکیبی رو یاد می گیرید و از اونجایی که ما حین شرح نکته ی ترکیبی گفتیم که چطور شد به این نکته رسدیم (ینی دلیلش رو خوب توضیح دادیم) 

شما یاد می گیرید که چطور از دل یک مطلب نکته بکشید بیرون !!

بعدش برای مرور دوباره به متن کتاب درسی مراجعه کنید . در این حالت شما حین اینکه دارید مطالب رو مطالعه می کنید دقیقا عین کتاب ما ، اون جملات کلیدی رو مشخص کنید . نکته های ترکیبی رو به صورت ازبر ، در گوشه های کتاب درسی تون یادداشت کنید . این موضوع نوعی تمرین برای مطالعه ی صحیح زیست شناسی هستش . شک نکنید اگه شما اینکارها رو به ترتیب و با دقت انجام بدید برای خودتون یه پا اوستا میشین !! و خیلی راحت می تونید از دل یه جمله ی ساده کلی مطلب بکشید بیرون !! و رمز دانش آموزان موفق در درس زیست شناسی همین هستش .

سوال نهم : کدوم کتابها چاپ شدن ؟

دوستان فعلا کتابهای سال سوم و سال دوم چاپ شدن که از تیرماه و طی اطلاعیه هایی که زده میشه به فروش می رسن . کتابهای پیش 1 و پیش 2 قطعا تا اواخر مهرماه چاپ می شن (پیش 1 تا اواخر شهریور وارد بازار میشه) . کتابهای ژنتیم و گیاهی و جمع بندی بعد از دی ماه . 



سوال دهم : قضیه ی کتابهای همراه با DVD چیه ؟

کتاهای ژنتیک و گیاهی در حال نگاشته شده شدن هستن منتهی تصمیم گرفتیم این کتابها رو به همراه DVD وارد باز کنیم . در واقع جناب آقای جوادی خودشون رفتن جلوی دوربین و به صورت فول انیمیشن این مباحث رو تدریس کردن منتهی چون مباحث ناقص تدریس شده تصمیم گرفتیم که از نو کار رو شروع کنیم و یک کتاب جامع ژنتیک بدیم بیرون .

سوال یازدهم : کتابها رو چجوری و کی میشه تهیه کرد ؟

دوستان با توجه به اینکه توی نوبت چاپ هستیم (چون کتاب قبلی که همراه با تست بود رو جلوی چاپش رو گرفتیم و از نو کتاب رو ادیت کردیم و سوالات رو حذف کردیم) و از طرفی فعلا درگیر کارهای دیگه ای هستیم ترجیح می دیم فروش رو از تیرماه شروع کنیم (طی اطلاعیه هایی که داده میشه) . اما در هر حال در ابتدای کار از طریق سایت خودمون فروش شروع میشه و به مرور اسم کتابفروشی هایی که کتاب های ما رو دارن به فروش می رسونن رو همراه با آدرس و شماره هاشون برای هر شهر به صورت جداگانه اطلاع می دیم .

یک نکته ی خیلی خیلی خیلی !! مهم رو می خوام بگم و اونم این که ما توی کتابهامون بسیار بسیار ریز و موشکفانه به مطالب نگاه کردیم و نکات خیلی ریز رو بیان کردیم و این موضوع باعث متفاوت شدن این کتاب میشه . طراحان کنکور همیشه می رن سراغ نکته های ریز و مخفی توی کتاب درسی که ما توی کتابمون کاملا به این سبک کار کردیم . دلیل اینکه حجمش هم شده انقد ، همینه . مطمئن باشید با خوندن این کتابها انگاری شما کلی تست کار کردید حتی بیشتر از اون !!

کتاب سوم : 425 صفحه ، قیمت : 27500 تومان

کتاب دوم : 416 صفحه ، قیمت 27500 تومان

اگر بخواهیم به صورت خلاصه ویزگی های کتابهای فاگوزیست را بیان کنیم :

»  با توجه به توجه ویژه ی طراحان به جملات بسیار ساده ی کتاب ، سعی کردیم جملاتی که می تونه مورد هدف قرار بگیره رو توضیح بدیم و عین جمله ش رو بیاریم . یعنی روی جملات کتاب درسی خیلی تاکید کردیم و مانور درست و حسابی دادیم .

 » تمامی قیدهای کتاب رو (چه قیدهای مفهومی و چه قیدهای ترکیبی و استنباطی) رو پر رنگ (بولد) کردیم و این موضوع باعث ماندگاری بیشتر مطالب میشه (به عقیده ی بنده حافظه ی تصویری خیلی کمک می کنه)

» کتاب تقریبا در هر فصل بین 20 تا 30 درصد نکته ی بیشتر داره یعنی جزوات + 20 الی 30 درصد نکته ی بیشتر 

» شکل ها همون شکلهای داخل جزوات هستن و هیچ شکلی کم نشده تازه یه سری شکل هم اضافه شده .

 » یکی از ویزگی های منحصر به فرد این کتاب که توی هیچ کتابی نمی تونید پیدا کنید اینه که فونتهای استفاده شده بسیار دلنشین هستن و تقریبا همون فونتهای استفاده شده در جزوات هستن . ای موضوع باعث میشه خواننده ی کتاب صمیمت و نزدیکی بسیار زیادی با کتاب احساس کنه و از خسته شدن داوطلب جلوگیری می کنه . ما توی این کتابه از 4 نوع فونت استفاده کردیم .

 » توی این کتابها نکات ریز رو بیان کردیم . خیلی از طراحان کنکور به نکته های ریز رجوع می کنن و از این سبک نکات تست طرح می کنن . توی کتابهای بنده به این موضوع بسیار توجه شده . 

 » همون طور که قبلا هم شعار ما بوده (و خیلی ها لطف کردن و از شعار های ما استفاده می کنن :)) ) به صورت کاملا مفهومی ، ترکیبی و مقایسه ای کار کردیم . 

 » نکات ترکیبی که آوردیم رو سعی کردیم خسته کننده نباشه برای همین خوب توضیح دادیم و در صورت وجود شکل های مرتبط شکهای مربوطه رو آوردیم تا به ماندگاری بیشتر در ذهن دانش آموز کمک کنه .

» در حین نگارش سعی کردیم یه خرده طنز هم چاشنی کار بکنیم که وسطای لبخند رو لباتون باشه و این موضوع باعث ایجاد صمیمت بین دانش آموز و کتاب می کنه و به عقیده ی روانشناسان تاثیر بسیار زیادی در یادگیری مطالب داره .

 حرف آخر....

دوستان برای اینکه این کتابها ، متفاوت ترین کتابهای آموزش زیست شناسی باشن سنگ تموم گذاشتیم . از نظر محتوا بگیرید تا از نظر روانشناسی و فونتهای بکار برده شده ، سبک نگارش ، چینش مطالب و خیلی چیزای دیگه ، حتی اسم کتاب و طرح جلد کتاب !! که همگی اینها متفاوت بودن کتاب رو مشخص می کنه .

امیدوارم که موفق باشید .

رضا محجوب

با سلام خدمت شما کاربران گرامی سایت ، متاسفانه این روزها درگیر هستم . نمونه ی که از کتاب گذاشته شده مربوط به فصل حواس هستش . دقت داشته باشید این نمونه ادیت نهایی نیستش چون فایل های اصلی رو من در اختیار ندارم .

نمونه ی اول (فصل حواس)

 سایر نمونه کارها رو می تونید به صورت جزوه که قبلا ارائه می شد دانلود کنید . دقت داشته باشید که در کتاب این فصول اشتباهات علمی شان کاملا برطرف شده است و سبک و نگارش آن دقیقا به سبک فصل حواس می باشد .

دانلود فصل حرکت (سال دوم دبیرستان)

دانلود فصل تبادل گازها از سال دوم

           

دانلود مبحث پاراتیروئید از فصل هورمون ها